7.INGİLİZCE ÖĞRENİYORUM 2

     
        Bilenlere soruyorsun ukala cevaplar alıyorsun. Video ile başladım. Birisi en çok kullanılan kelimelerle ilgili video yapmış.     Ençok kullanılan kelimelerle basit cümleler kurabilirsiniz diyor. Tabiki videolarını indirdim sürekli dinledim. Kendimce bazen basit cümleler kurdum ama konuşanileceğim kimse olmadığı için bir iki hafta içinde unutuyordum.
     Bu arada yabancı haber kanallarını izledim. Türk haberini bile izlemezken yabancıların ki işkence gibi geliyordu. Makineli tüfek gibi, çok hızlı  konuşuyorlar.  Bu arada hristiyanlık propagandası yapan kanalları izliyordum. Biraz daha yavaş konuşuyorlar diye. Oda olması dili çok ağır geldi. Şimdi çizgi film kanalı izliyorum.  Basit cümleler kuruyorlar. Acele ve panik yapmamak lazım. Başta karman çorman birşey oluyor, zamanla açılıyorsunuz. Mesele sürekli dinlemek, aşina olmak. Kelime ezberlemek kolay konuşmayı yada okuduğunuz cümleyi anlamak için cümleleri anlamanız lazım. Sürekli dinleyince yavaş yavaş oturuyor herşey. İşin özü dinlemekmiş.  Benim elinde yeterli kaynak ve internet olmadığı için kötü seslendirmelerden dolayı zorlandım
     Hatta bazen haber spikerlerinin ağzını kapatmak istedim yanında olsalar atlı mi kovalıyor.karşında sağır mi var neden hızlı ve yüksek sesle konuşuyorsunuz demek istedim. Halk pazarında kulağının dibinde yüksek sesle satış yapan pazarcılar gibi geliyordu bana.
     İlk zamanlar yapan kanallarda Alman, Fransız, Ispanyol, Hint, Arap, Afrika dilleri gibi ikinci bir dili olanları anlamıyordum. Sadece ingilizce bilenlerin anlıyordum

Yorumlar