10.GLUTENSİZ ŞALGAM SUYU

       


            Glutensiz beslenen, çölyak hastaları yıllardır şalgam suyuna hasret olabilirler.

              Bunu tevafuken öğrendim. Bir gün iş yerine evde yaptığım şalgam suyunu götürdüm. Yani şalgamlarını ayırmadan. Şalgam suyunu içtik, geride şalgamın kendisi kalmıştı. Şalgamı lezzet olarak sevmediğim için, dökmeden önce arkadaşlara bunu ne yapayım diye sordum. Diş hekimi olan arkadaş ben alabilirim dedi ve güzel bir kaba yerleştirirken içindeki nohutların ne olduğunu sordu bana. Bende mayalandırma işlemini nohutla yaptığımı söyledim. Çok şaşırdı. Şalgamın arpa ile mayalandırıldığını biliyordum ama nohut hiç duymadım dedi.

            Diş hekimi arkadaşım eşi çölyak hastası idi. Eşim yıllardır şalgam suyu içmek istiyor. Ama rahatsızlandığı için içemiyor dedi. Geriye kalan tüm şalgam ve sularını evine götürdü. Ertesi gün eşinin teşekkürlerini getirdi.
   
             Adamcağız 15 yıl aradan sonra ilkez şalgam suyu içmişti. Arkadaş tarifini istedi verdim. Eşim her zaman sana dua ediyor dedi. Bir önceki yazımda tarifini vermiştim.

Yorumlar