108.HATAY 1




                 Hataylıların Antakya yerine Hatay diye tabir edilmesine çok kızdıkları şehir. Hataylılar Antakya denilmeyip hayat denirse hakaret sayıyorlar.
     Her tarafı buram buram tarih kokan bir şehir Hatay. Şuan tüm Hatayda görülen eserlerin yüzde yürmibeşi olduğu söyleniyor. Yani yerin altında yüzde yetmişbeş tarih yatıyor. Eğer bu yüzde yetmişbeş çıkarılırsa; bilinen tarihi yeniden yazmak yorumlamak gerektiği söyleniyor.        Tarihin seyrini değiştirebilecek bu kadar güzel bir şehrin merkezdeki gayriresmi taksileri görünce çok şaşırmıştım. Kontrolden uzak akşamları çalışan taksiler.     Hatay künefesi, tepsi kebabıyla insanı kendine çekiyor.  Ama en güzel künefeyi Hatay'da değilde Antep"te yedim. Hatay'lılar alınmasınlar. Belkide aç olduğum bir zaman diliminde denk geldi. Ama en güzel künefe Antep'te idi. Fakat hatay lezzetleri ile beni mest etti. Hatay akdeniz kültürünü yansıtıyor. İnsanları üretken ve tarımla uğraşıyorlar.
    İlgimi çekmeyen tek şey hediyelik eşya dükkanlarıdır. Her şehirde aynı şeyler var. O yüzden onlardan bahsedemiyorum. Hayatla ilgili yazmaya devam edeceğim.











Yorumlar

  1. merhaba, Hatay gezilmesi gereken hoş bir şehir :)

    YanıtlaSil
  2. merkez ilçe Antakyadır, ben Bursanın İnegöl ilçesinde yaşıyorum ama burası bursa değil onlara göre, çok saçma.tüm ilçeleriyle bir bütündür Hatay sadece merkezine Antakya diyoruz, burada merkeze giderken Bursaya gidiyoruz diyorlar :s

    YanıtlaSil
  3. Yorumunuz teşekkür ederim. Meltem Sert ve maviye iz süren.Aslında çok daha fazla fotoğrafım vardı ama çoğu telefonumun bozulmasıyla kayboldu. Heryeri tarih kokan bir şehir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder