98.ANKA 1

       

            Yıl 1915. İnsan kaybının en fazla olduğu zaman. İnsansız hava araçlarını 1970'lerde akıllı sistemlerle geleceğin çığırını açıyordu. Bu kayıplar savaşan ülkeleri büyük sıkıntılara sokuyordu. Buda ülkeleri alternatif güçler elde etme istihbarat toplama tekniklerine yöneltiyordu. Savaş alanlarında, o tarihlerde, çığır açan teknolojilerden biri de fotoğraflama teknolojisi idi.

            Fotoğraflama teknolojisi ile düşmanın yeri ve durumu tesbit ediliyor. Buda daha az kayıpla teknolojiyi kullanan ve geliştiren ülkelere stratejik üstülük sağlayacaktı. Ve teknolojideki bu yeni gelişmeler, bütün savaşlarında kaderine yön veriyordu.

         Güçlü savaş makineleri üretmek kadar önemliydi artık; etkili keşif, gözetlemek, istihbarat sağlayan büyük araçların geliştirilmesi. 80'lerde büyük ivme kazanan ve 90'larda büyük önem kazanan bilişim ve elektronik alanındaki teknolojik gelişmeler bütün dünyayı etkiliyordu.

          Özellikle akıllı sistemler geleceğin istihbarat ve bilgi toplama teknolojisinde yeni bir çığır açıyordu. Bu gelişmeler uçaklarıda uzaktan kumanda edilebilir hale getirecekti. Buda ülkeler için, pilotlarının zor, kirli sıkıcı, tehlikeli ve yüksek risli ortamlardaki görevlerden uzak tutulması demekti. Bunun anlamı dünyada İnsansız hava sistemleri için hiç bitmeyecek bir yarış olacaktı. 

        Abd ve İsrai, insansız hava araçlarını1970'lerden itibaren, muharebe alanında etkin olarak kullanıyordu. Türkiye'nin ise bu savaşta daha fazla gecikmesi sözkonusu olamazdı.

          Dünya ile rekabet edebilecek son derece gelişmiş teknoloji sistemlerini inceleyeceğiz. Havacılık teknolojisinde zirve ve köklü bir geçmişi olan TAİ, birikimin ve geleceğin diğer adı. İnsansız hava aracı üretimi üssü.
Altyapı, insan kaynağı ve modifikasyon gibi projeler derken, TAİ, artık deneyiminin birikiminin sonucunda ürün vermeye başladı. Artık savunma sanayileri için, havacılık teknolojileri hayati bir rol oynuyor. Dünya savunma sanayinde boy gösteren 5000 uçaktan 140 nın imalatı bu tesislerde Türk mühendisleri tarafından gerçekleştiriliyor.

              Burada sadece Türkiye için birşeyler üretilmiyor, başka ülkelerden de sipariş alınıyor. Onlar içinde üretim yapılıyor. Dünyanın sayılı ülkeleri arasına girdiğimiz insansız hava aracı üretiminde geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. 'Anka'nın yapımı ile geleceğin teknolojilerine dair çok önemli konularda çalışıyor. Denemeler, tasarımlar, farkı dizaynlar nihayet fikirlerin endüstriyel tasarıma dönüştüğü son nokta. Yüksek teknoloji ürünü olan 'Anka' aslında emeğin tutkunun ideallerin sabır ve inançla harmanlanması aynı zamanda geleceğe atılan imzanın ve başarının adı olacak.

          Tam anlamıyla hazır olduğunda dünyanın en iyi hava araçları arasında yer alacak. Anka, bunu üstün teknik ve tasarım özellikleriyle fazlasıyla hakedecektir.

            İnsansız sistemlerin en önemli özelliklerinden bir tanesi, aslında insanla yapamayacağımız bir görevi insansız gerçekleştirmesidir. Savaşta bir uçak kaybetmekten daha da önemlisi, bir insanınızı kaybetmenizdir. İnsanınızı başka bir ordunun elinde esir bırakmanızdır. Bu aslında ülke için çok büyük bir manevi ve prestij kaybıdır.
Yüksek teknolojili içerikli arge çalışmalarının yapıldığı 10 numaralı atölye Türkiyeninde insansız hava aracı, Anka'nında yapıldığı devasa bir alan.

          



Yorumlar