4.TORONAGA


 
       Vesvese için bu hikaye okunmalı.

       Eski zamanlarda japonyada savaş varmış. Savaşlar eskiden yıllarca sürdüğü için baştaki toronoga vefat ediyor.
     Yardımcıları savaşın tam ortasında toronaga vefat edince askerlerin savaşma gücünün kırılacağını biliyorlarmış. Halka duyurmadan çare aramaya başlamışlar. Bilgeye sormuşlar bilge Toronagaya çok benzeyen birini bulmalarını ve onun yerine hükümdarlık yapmasını söylemiş. Ülkenin her tarafını aramışlar sonunda Toronagayla birebir aynı birini bulmuşlar. Tahta onu oturtmuşlar.
     Toronaganın yerine geçen adama demişler ki; "savaş alanına gittiğimizde sen hiç konuşma  dikdur ve istifini hiç bozma"
     Adam etrafında devletin ciddi adamları var birde japon disiplini ruhu var.
     Savaş bir ara aleyhlerine sonuçlanmaya başlamış ve askerler geriye dönüp kaçmak istediklerinde bakmışlar ki Toronaga istifini hiç bozmamış gayet ciddi olduğu yerde duruyor, en ufak bir telaş bile yok. Askerler önce şaşırmış sonrada Toronaganın cesaretinden aldıkları güçle daha azimle saldırıp düşmanı yenilgiye uğramıştır.
     Bu hikaye deki asıl insan gibi durmaktır. İnsan gibi duramayıp yalpalayanlardan ne yardım alım nede söylediklerini dinleyin.

Yorumlar

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Yorumumuzu yanlışlıkla sildim. Uğraşsam yapamazdım. Kusuruna bakmayınız. Bu yazıyı vesvese için yazmıştım. Vesvesseli kişiler bu yazıdan ilham alabilir diye düşünmüştüm.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder