24.İNSAN OLMAYA YÜRÜYELİM


Yaşamaktan kimse şikayet etmiyor. Herkes yaşamak istiyor. Ya havadan şikayet ediyor ya yoldan yada geç gelen otobüsten.Ama kolay olsun istiyor. Kolay yaşam Mujica (Uruguayın eski başkanı) nın da dediği gibi çok az şeye ihtiyaç duymakla mümkün. İnsan ne kadar az şeye ihtiyaç duyarsa o kadar varlıklıdır. Ne kadar çok şeye ihtiyaç duyarsa o kadar fakirdir.
      Bu kadar aç gözlü ve herşeye iştahlı olursanız elbet yorulacaksınız. Kullanmayacağın birçok şeyi alıp kullanmayacağın birçok şey için kendinle vakit geçirmeyi ihmal ettiğinin farkında değil kimse.
       Sokağa baktığında mutlu olmadığı ve olamayacağı birçok şeyin hamallığını çeken insanlar görüyorum. Çok yiyor. Kilo aldım diyor zayıflamak için daha çok yiyor. Garip bir canlı türüyle yaşıyoruz.

         Evden dışarı çıkmayı sevmeyen biri için durum bundan ibaret. Dışarı çıkmayı yada insanlarla konuşmayı sevmiyorum. Hayatımızın büyük bir bölümünü dedikoduya ayırıyoruz. Sokağa çıktığım anda tanımadığım insanlar benimle bütün özelini konuşmak istiyor. Ben türbe değilim. Ama bana türbe muamelesi yapılıyor.
       Kaç yüz yıl önce İbni Sina şifanın sırrını söylemiş. Yemek üstüne yemek yemeyin.  Zayıflamak isteyen acıkmadan yemesin
       Ne bulursa yiyen toplum elbet obez olmaya mahkum. Kapı kapı Şifa arıyor. Televizyon showmnlerinin tavsiyelerinden uzak durmanız bile akıl sağlığınızı korumanız ve kilo vermeniz için yetecek.

Yorumlar